الجمعة، 30 سبتمبر 2011

معتصمه !!


" معتصمه" .. هي جت عليا ؟

انا عامله اعتصام .. لحد ماتتحقق مطالبي
وهعمل اضراب كمان .. انا حره .. من حقي اعبر عن رأيي .. ومن حقي اطالب بحقوقي واستني تتحققلي ..
هعمل اضراب
بس انا مش هعمل اضراب عن العمل .. انا هعمل اضراب عن الكلام ... ايـــون .. مش هتكلم لحد ما يحصل اللي نفسي فيه
هشتغل وانا ساكته شويه
لو حد قاللي رأيك ايه .. هخرس خالص ..
ولو حد قاللي تعالي مظاهره مش هرد عليه ..
لو حد قاللي قولي لأ هقولله .. لأ لأ لأ .. منا كان نفسي فيها وقولتها خلاص :)
هاخد بريك شويه .. وافكر اشوف المفروض هعمل ايه بعد كدا
هجرب احط خطه لحياتي اللي جايه .. بعد ما اخدنا الحريه .. يمكن الخطه تنجح المره دي
واقعد احلم بشويه احلام من اللي كنت بحلمها قبل الثوره ..
افكر في كل الحاجات اللي حصلت مش متوقعه .. والحاجات اللي كنت نفسي فيها وحصلت واشوف نتائجها .. جت زي مانا عايزه ولا لأ .. !
بريـــــــــــك بقا تعبنا ..
او تعبت .. انا لوحدي يعني خليني في حالي احسن حد يزعل :)
انا تعبت
تعبت من كل شويه عايزين عايزين عايزين .. ماتركزوا علي حاجه حاجه خللي حاجه تحصل
فكروا انكوا لو عايزين لازم تشتغلوا اولاَ
اللي عايز حاجه بيحارب علشانها .. مش بيقعد في الشارع ويسيب اكل عيشه .. ويلبس الفشل لغيره !!
نركز نشوف عايزين ايه وهيحصل ازاي .. ايه المطلوب علشان احلامنا تتحقق ..
مطلوب نظام .. هدوء .. تركيز .. خطه محكمه .. ونمشي عليها .. ونكون ايد واحده ..
وهتتحقق مطالبنا .. والله العظيم هتتحقق ..
دا آخر كلام ليا
انا رايحه اعتصم .. ومش هرجع الا لما الناس ترجع ايد واحده .. زي ماكانوا بيحموا بعض من البلطجيه .. وزي ما اتحدوا ضد الفساد ..
مش هرجع .. الا لما الاقي المصريين مصريين .. مش قبائل متفرقه ..
وحشتيني يا مصر :(

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق